S
SoruCevap
Misafir
heryerde varmıdır?
in bir anda bircok yerde bulunmaları ve farklı işleri birlikte gormeleri de cokca sorulan sorulardan Bu sorunun kaynağında da yine insanın kendi kabiliyetini, tek ve şaşırmaz olcu kabul etmesi yatıyor
Bediuzzaman'ın Nur Kulliyatı'nda ki On Altıncı Soz, bir yonuyle de bu sorunun en guzel cevabı Bu risalede, kesif ve maddi bir varlık olan insanın bir anda bircok aynalarda birlikte tecelli ettiği, ama kendisindeki sıfatların, ozelliklerin o goruntulerde bulunmadığı dikkate sunulduktan sonra, maddinurani olan guneşin aynalardaki goruntulerinde guneşin ziyasından, hararetinden, renklerinden bir cilvenin mevcut olduğu nazara verilir Nurani varlıklar olan meleklerin ise bir anda, cok yerlerde bizzat bulunabileceklerine dikkat cekilir
Aynı anda cok yerde bizzat bulanmaya ise, aynı eserin Lemaat kısmında harika bir misal verilir: Kelime
Ağızdan cıkan bir kelimenin nice kulaklarda aynı anda işitilmesi, guneşin aynalarda tecelliyle iş gormesinden cok daha ileri bir mazhariyet Burada kelime, kulaklara tecellisini gondermiş değil; her kulağa giren bizzat kendisi
Bu harika misallerle melek hayatına uzaktan uzağa bakabiliriz Uzaktan diyorum, cunku, kendi ruhumuzu ve gozumuz onundeki hayvanların ruhlarını bile yeterince bilemediğimiz halde, hic gormediğimiz melekleri, o nurani varlıkları tam manasıyla nasıl anlayabiliriz?!
in bir anda bircok yerde bulunmaları ve farklı işleri birlikte gormeleri de cokca sorulan sorulardan Bu sorunun kaynağında da yine insanın kendi kabiliyetini, tek ve şaşırmaz olcu kabul etmesi yatıyor
Bediuzzaman'ın Nur Kulliyatı'nda ki On Altıncı Soz, bir yonuyle de bu sorunun en guzel cevabı Bu risalede, kesif ve maddi bir varlık olan insanın bir anda bircok aynalarda birlikte tecelli ettiği, ama kendisindeki sıfatların, ozelliklerin o goruntulerde bulunmadığı dikkate sunulduktan sonra, maddinurani olan guneşin aynalardaki goruntulerinde guneşin ziyasından, hararetinden, renklerinden bir cilvenin mevcut olduğu nazara verilir Nurani varlıklar olan meleklerin ise bir anda, cok yerlerde bizzat bulunabileceklerine dikkat cekilir
Aynı anda cok yerde bizzat bulanmaya ise, aynı eserin Lemaat kısmında harika bir misal verilir: Kelime
Ağızdan cıkan bir kelimenin nice kulaklarda aynı anda işitilmesi, guneşin aynalarda tecelliyle iş gormesinden cok daha ileri bir mazhariyet Burada kelime, kulaklara tecellisini gondermiş değil; her kulağa giren bizzat kendisi
Bu harika misallerle melek hayatına uzaktan uzağa bakabiliriz Uzaktan diyorum, cunku, kendi ruhumuzu ve gozumuz onundeki hayvanların ruhlarını bile yeterince bilemediğimiz halde, hic gormediğimiz melekleri, o nurani varlıkları tam manasıyla nasıl anlayabiliriz?!