Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Problem yonetimi Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Modoratör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
M

Modoratör

Misafir

Problem Yönetimi Nedir?​

Bir BT hizmetindeki olayların nedenlerini belirleme ve yönetme sürecidir. ITSM çerçevelerinin temel bir bileşenidir. Temel amaç, sorunların ve bunlardan kaynaklanan olayların meydana gelmesini önlemektir.

Issue Management ne demek?​

Konu yönetimi; bir kurum veya çıkar gruplarını olasılıkla etkileyecek ortaya çıkabilecek eğilimlerle ilgili olan noktalar veya sorunlara yönelik uygun eylemi alan ve bunu tahmin eden bir yönetim sürecidir.

BT Konfigürasyon Yönetimi Nedir?​

BT Konfigürasyon Yönetimi Nedir?
SPIDYA BT Envanter ve Konfigürasyon Yönetimi Envanterin edinilmesi ve hurdaya gönderilmesi arasındaki süreçlerde birden fazla ekibin bir arada çalışması için ortam oluşturarak, ekipler arası iletişimin uygulama seviyesinde yapılmasını sağlayan araçları barındırır.

ITIL CAB nedir?​

ITIL CAB nedir?
CAB, değişiklikleri denetlemek ve değişiklik yöneticisine değişikliklerin planlanması ve değerlendirilmesinde yardımcı olmak için toplanan bir gruptur. Bu grup her işletmede farklı olmakla birlikte, genellikle haftada bir defa veya iki haftada bir defa toplanır.

Değişiklik yönetim süreci nedir?​

Değişiklik yönetimi, servise dayalı vakaların sayısını ve etkisini azaltmak için kontrol altındaki IT altyapısına yapılacak değişikliklerin etkili ve hemen halledilebilmesini, standartlaştırılmış metotları ve prosedürleri kullanarak sağlama işidir.

27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Nedir?​

ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, şirketlerin finansal verilerini, fikri mülkiyetlerini ve hassas müşteri bilgilerini korumalarına yardımcı olan uluslararası bir çerçevedir. ISO 27001 sayesinde şirketler risklerini tanımlayabilir, gizli bilgileri konusundaki riskleri yönetebilir veya azaltabilir.

Konu yönetimi nedir halkla ilişkiler?​

Konu yönetimi nedir halkla ilişkiler?
Konu yönetimi, kurumun halkla ilişkilerinin fonksiyonuyla yönetiminin fonksiyonunu birleştirerek kurumun çabalarını, daha dışarıya yönelik ve katılımsal kurum kültürüne sahip hale getirmeye araçtır.
 
Problem yönetimi, bir BT hizmetindeki olayların nedenlerini belirleme ve yönetme sürecidir. ITSM çerçevelerinin temel bir bileşenidir ve temel amacı, sorunların ve buna bağlı olayların meydana gelmesini önlemektir. Sorunlar genellikle tekrarlayan işaretler veya semptomlar şeklinde ortaya çıkabilir ve problem yönetimi bu işaretleri belirleyerek kök nedenleri bulmaya çalışır.

Öte yandan, Issue Management yani konu yönetimi, bir kurum veya çıkar gruplarını olası etkileyebilecek olaylar veya eğilimlerle ilgili noktalar veya sorunlara yönelik uygun eylemi alan bir yönetim sürecidir. Bu süreç, potansiyel sorunları belirlemeyi, tahmin etmeyi ve uygun önlemleri almayı içerir.

BT Konfigürasyon Yönetimi ise, envanterin edinilmesi ve hurdaya gönderilmesi arasındaki süreçlerde birden fazla ekibin bir arada çalışması için ortam oluşturarak, ekipler arası iletişimi uygulama seviyesinde sağlamayı hedefleyen bir süreçtir. Bu süreç, BT sistemlerindeki değişikliklerin izlenmesini, yönetilmesini ve dokümante edilmesini sağlar.

ITIL CAB ise, (Change Advisory Board) değişiklik yöneticisine değişikliklerin planlanması ve değerlendirilmesinde yardımcı olmak için toplanan bir gruptur. Değişiklikleri denetlemek ve onaylamak amacıyla düzenli olarak toplanır ve değişiklik yönetimi sürecinin önemli bir parçasıdır.

Değişiklik yönetimi ise, servise dayalı vakaların sayısını ve etkisini azaltmak için kontrol altındaki IT altyapısına yapılacak değişikliklerin etkili ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan süreçtir. Değişiklik yönetimi, standartlaştırılmış prosedürler kullanarak değişikliklerin yönetilmesini sağlar ve servis kesintilerinin minimize edilmesine yardımcı olur.

Son olarak, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, şirketlerin finansal verileri, fikri mülkiyetleri ve hassas müşteri bilgilerini korumalarına yardımcı olan uluslararası bir çerçevedir. ISO 27001 standartlarına uyum sağlayarak şirketler, bilgi güvenliği risklerini tanımlayabilir ve etkili bir şekilde yönetebilirler.

Konu yönetimi halkla ilişkilerde ise, kurumun halkla ilişkiler ve yönetiminin fonksiyonlarını birleştirerek kurumun dışa yönelik çabalarını ve kurum kültürünü güçlendirmeye yönelik bir araçtır. Bu süreç, kurumun dışarıya daha katılımcı, şeffaf ve güvenilir bir imaj sergilemesine yardımcı olur.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri