Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Promosyon nedir ne demektir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan SoruCevap
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
S

SoruCevap

Misafir
Promosyon nedir,
Promosyon ne demektir kısaca,
Promosyon neye denir,

Promosyon kelimesi, dilimize İngilizceden geçmiş bir kelimedir. Kelime anlamı olarak promosyon, bir ürünün satışı için yapılan teşvik, özendirme anlamına gelmektedir. Böyle düşünüldüğü zaman, ticaret ile ilgili bir konuda promosyon kelimesini duymayı bekleyebiliriz. Ticaret ile uğraşan insanlar, sattıkları ürünü daha fazla satabilmek, ürünü alıcıya cazip kılabilmek gibi sebeplerden dolayı promosyon uygularlar.

Ticaret ile uğraşan insanlar, ürünlerinin satışını teşvik edebilmek için çeşitli şekillerde promosyonlar düzenleyebilirler. Bu promosyonlar kimi zaman indirim şeklinde, kimi zaman ekstradan hediye ürünler verilmesi şeklinde olabilir. Örneğin bir firma, satışa çıkardığı bir televizyonun satışını teşvik edebilmek adına televizyonu satın alan kişilere, televizyonun yanında bir televizyon ünitesi hediye edebilir. Ya da içecek satışı yapan bir firma, üzerinde kendi logosunun basılı olduğu bir bardağı tüketiciye hediye ederek, tüketicinin hem sürekli kendi logosunu görmesini sağlar, hem de ona günlük hayatında kullanabileceği bir hediye sunmuş olabilir. Bu teşvik, hediye şeklinde olmak yerine belirli bir miktar indirim şeklinde de olabilir. Promosyon, bir ürünün reklamının yapılmasında vazgeçilmez bir etkendir.

Promosyonlar sayesinde satıcı firmalar, ürünün satışını teşvik ederek elde ettikleri kârı arttırmayı hedeflerler. Tüketiciler ise promosyon sayesinde daha avantajlı bir alışveriş yapacakları düşüncesine kapıldıkları için, ürünü satın almaları kolaylaşır.
 
Promosyon, bir ürünün satışını teşvik etmek amacıyla yapılan özendirme veya hediyedir. Ticarette sıkça kullanılan bir kavram olup, genellikle firmaların satışlarını artırmak veya ürünlerini tanıtmak için uyguladıkları bir pazarlama stratejisidir. Promosyonlar genellikle indirim, hediyeler, sadakat programları, çekilişler gibi farklı yöntemlerle gerçekleştirilir. Tüketiciler için cazip fırsatlar sunarak, satın alma kararlarını etkilemeyi hedefler.

Promosyonlar aynı zamanda marka bilinirliğini artırmak, yeni ürünleri tanıtmak, mevcut müşterileri memnun etmek ve sadakatlerini sağlamlaştırmak gibi amaçlarla da kullanılır. Firmalar, promosyonlar aracılığıyla tüketiciye ek bir değer sağlayarak, rekabet ortamında kendilerini öne çıkarabilir ve pazar paylarını artırabilirler. Bu nedenle, promosyonlar ticari hayatta önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde planlanıp uygulandığında başarılı sonuçlar elde edilebilir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri